Header Ads

Header ADS

Pengetahun Mengenai MAGGI®, Ketangkasan Dan Kemahiran Teknikal Membolehkan Sharon Menang Hadiah Utama Isuzu D-Max Z-Prestige


KUCHING - Pengetahuan mengenai produk MAGGI®  ketangkasan dan kemahiran teknikal yang ada pada Sharon Lee Mei Yee, 31 tahun dari Kuching membolehkannya memenangi hadiah utama Isuzu D-Max Z-Prestige dalam Peraduan MAGGI® Jom Masak & Menang BESAR di E-mart Batu Kawa, semalam.

Kemenangan ini diraih selepas berjaya mengalahkan dua lagi pencabarnya Ng Eng Lam, 66 tahun juga dari Kuching dan Ang Yew Siew, 72 tahun dari Sibu dalam satu pertandingan yang amat menarik lagi dramatik.

Menurut Pengurus Nestle (Malaysia) Berhad Cawangan Sarawak, Dave Bawa berkata seperti tahun-tahun sebelumnya penganjuran Peraduan MAGGI® Jom Masak & Menang BESAR ini bertujuan memberikan ganjaran kepada pelanggan-pelanggan setia MAGGI di Sarawak dan Sabah.

"Tujuan peraduan ini adalah untuk memberi ganjaran kepada para pelanggan setia kami sambil memeluk semangat komuniti Gawai Dayak kerana ia adalah di tengah-tengah jenama MAGGI®," katanya.

Sharon Lee Mei Yee pemenang utama berjaya membawa pulang sebuah Isuzu D-Max Z-Prestige, manakala Ng Eng Lam memenangi barangan elektrik bernilai RM5,000 dan Ang Yew Siew pula memenangi barangan elektrik bernilai RM3,000.

Hadiah telah disampaikan oleh Datu Ik Pahon anak Joyik, Setiausaha Tetap Kementerian Pemodenan Pertanian, Tanah Adat dan Pembangunan Wilayah Sarawak.

Pada edisi kali ini, penyertaannya mencatat kenaikan 20 peratus berbanding tahun lepas dengan penyertaaan sebanyak 260,145 penyertaan dengan 117,184 penyertaan dari Sarawak dan 127,199 penyertaan dari Sabah. 

Menurut Dave lagi, peningkatan jumlah penyertaan yang diterima pada tahun ini adalah bukti bahawa produk Nestle terutamanya MAGGI® sentiasa mendapat tempat di kalangan rakyat Sarawak.

"Ini adalah bukti bagaimana persaingan yang diterima dengan baik adalah antara asas pengguna setia dan bagaimana jenama kami telah menjadi ujian masa dengan kemudahan memasak di rumah dan unik serta perisa khasnya," ujarnya.

Peraduan ini telah bermula dari 1 Mei hingga 30 Mac yang diadakan bersempena Pesta Gawai Dayak yang diraikan masyarakat Dayak di Sarawak dan usaha berterusan MAGGI® untuk melibatkan diri dan memberi ganjaran kepada individu dan keluarga atas sokongan kuat mereka selama ini.

Sepanjang tempoh peraduan itu, sebanyak lapan rantaian bergerak telah diadakan di Kuching, Sibu dan Miri setiap minggu, di mana pelawat boleh menyertai permainan yang menyeronokkan yang disediakan oleh MAGGI® untuk keluarga. 

Antara aktiviti yang diadakan semasa karnival tiga hari ialah demonstrasi memasak, dan hadiah menarik untuk pembeli yang membeli produk MAGGI®. 

MAGGI® menjangkau 5,000 orang warga Sarawak sepanjang jelajah selama dua bulan itu.

Pertandingan Grand Final edisi Sabah Peraduan Jom Masak & Menang Besar pula akan diadakan pada 4 Ogos 2018.

Untuk maklumat lanjut mengenai MAGGI®, lawati www.maggi.com.my atau halaman Facebook di www.facebook.com/MaggiMalaysia atau hubungi Perkhidmatan Telefon Percuma Perkhidmatan Pengguna Nestlé di 1-800-88-3433 antara pukul 8 pagi dan 8 malam (Isnin hingga Jumaat).

No comments

Theme images by wibs24. Powered by Blogger.