Header Ads

Header ADS

Upacara Miring Mulakan Jelajah Bendera GPS Di Kanowit


KANOWIT: Jelajah Bendera GPS menampilkan sedikit kelainan dengan upacara miring dijalankan sebelum program bermula.

Kanowit menjadi destinasi kesembilan sebelum rombongan diketuai Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Layar Gerald Rentap Jabu meneruskan perjalanan ke Kapit.

ADUN Ngemah, Alexander Vincent berkata, penduduk Kanowit perlu memelihara GPS seperti menjaga burung kenyalang yang merupakan spesis yang dilindungi.

Menurutnya, negeri ini tidak lagi bertuankan orang luar kerana mempunyai platform sendiri yang ditadbir 100 peratus anak Sarawak.

Tambahnya, parti komponen di bawah GPS sebelum ini sudah terbukti kemampuannya dalam menunaikan janji ketika bersama Barisan Nasional (BN).

Jelasnya, walaupun kerajaan pusat kini ditadbir Pakatan Harapan (PH), kerajaan Sarawak di bawah GPS akan terus berusaha menyediakan kemudahan infrastruktur kepada rakyat termasuk di Kanowit.

Sementara itu menurut ADUN Machan, Allan Siden Gramong, penduduk Kanowit perlu memberi sokongan padu kepada GPS yang diterajui anak tempatan.

Tambahnya, keputusan parti komponen di Sarawak keluar Barisan Nasional (BN) bukan sebab derhaka sebaliknya mahu pentadbiran negeri ini diterajui anak tempatan.

Jelasnya, GPS juga amat istimewa kerana menghimpunkan ahli pelbagai suku kaum di Sarawak.

No comments

Theme images by wibs24. Powered by Blogger.