PAS SARAWAK BERGOLAK: ORANG KANAN HJ ADAM KELUAR PAS


Krisis PAS bersama Pakatan Rakyat Sarawak khususnya DAP masih membayangi senario politik pembangkang di Sarawak.

Pun begitu, pergolakan dalaman PAS Sarawak juga tidak kurang hebatnya. Apatah lagi selepas Muktamar PAS Pusat yang telah berlangsung sebelum ini dengan menyaksikan Kumpulan Ulama menguasai kepimpinan tertinggi PAS.

Sejak daripada itu, PAS Sarawak juga menerima tempiasnya apabila sebelum ini calon PAS yang disebut-sebut akan bertanding dalam PRN Sarawak di DUN Beting Maro, Abang Ahmad Kerdee telah ditolak rakyat Beting Maro. Semua ini berlaku disebabkan gara-gara Abang Ahamd Kerdee tergolong dalam kumpulan PASMA yang diketuai Mat Sabu.

Hari ini, suatu berita yang tidak kurang kontroversinya dan mengaibkan PAS Sarawak apabila seorang “Orang Kanan” Pesuruhjaya PAS Sarawak Hj Adam Ahid telah mengisytihar keluar PAS!

Daripada sumber yang boleh dipercayai, Orang Kanan tersebut telah menghantar surat keluar parti kepada Setiausaha PAS Pusat semalam.

Orang Kanan itu bukan calang-calang ahli PAS Sarawak yang sudah belasan tahun menganggotai PAS dan mempunyai track rekod kerja yang baik.

Pertembungan dalaman PAS Sarawak semakin rancak sejak baru-baru ini apabila Pesuruhjaya PASA Sarawak itu bertindak menjadi juru kempen atau kepala pengedar “chai”kepada kumpulan ulama di Semenanjung.

Manakala, sepanjang Muktamar PAS 2015 baru-baru ini, habuan berupa tajaan tiket kapal terbang, penginapan dan transport sepanjang muktamar telah diberikan kepada perwakilan tertentu dari Sarawak.

Akibat daripada sikap dan perbuatan Pesuruhjaya PAS Sarawak itu, Orang Kanan yang keluar PAS itu tidak boleh menerima tindakan Hj Adam tersebut.

Sebagai orang nombor 1 dalam PAS di Sarawak, Hj Adam hendaklah bersikap neutral dan bukan menjadi tali barut kepada pihak PAS di Semenanjung.

Bukan itu sahaja, Hj Adam hanya tahu mengarah orang lain dan bercakap di belakang orang.

Maklumat yang kami terima juga menyatakan konflik dalaman PAS Sarawak juga semakin teruk di mana terdapat beberapa kawasan yang akan ditandingi PAS akan memboikot Hj Adam.

Bagai retak menunggu belah, hasrat PAS Sarawak untuk memenangi satu DUN di dalam PRN Sarawak akan datang hanya tinggal angan-angan sahaja.

Persoalan sekarang, mampukah Hj Adam mengekalkan jawatan sebagai Pesuruhjaya PAS Sarawak pada kali ini?
Share this article :
 

+ comments + 1 comments

June 13, 2015 at 4:13 AM

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger