PEMUDA PBB ZON 12 CABAR PKR BUKTIKAN 100 NAMA AHLI KELUAR PBB YANG SERTAI PKR


Minggu ini politik Sarawak dikejutkan dengan kononnya keluarnya ahli-ahli PBB Kampung Datu di DUN Nangka dengan menyertai Angkatan Muda Keadilan (AMK) Sarawak secara beramai-ramai. 

Lebih dramatik lagi, salah seorang bekas ahli PBB DUN Nangka telah mematahkan kad keahlian PBB di hadapan wartawan untuk disiarkan di dalam akhbar tempatan Utusan Borneo dalam usaha mencari publisiti. 

Lebih mengejutkan lagi, seorang orang kuat ahli PBB yang dikenali Roslan Mohd Alwi turut mengambil tindakan yang sama untuk keluar parti.

Mereka dikatakan mengambil keputusan drastik itu kerana kecewa dan tidak berpuas hati dengan kerajaan dan PBB DUN Nangka yang gagal menangani isu kebakaran di Kampung Datu/Hilir sejak dua tahun lepas.

Dengan harapan menyertai AMK dan PKR Sarawak akan membolehkan masalah mereka dapat diatasi khususnya dengan mendapatkan bantuan daripada PKR untuk meringankan beban mereka dalam mendapatkan kembali tempat kediaman. 


Sementara itu, Ketua AMK Sarawak, Raafidin menyambut baik tindakan bekas-bekas ahli PBB itu dan berjanji akan menyelesaikan masalah mereka menerusi kemampuan PKR Sarawak.

Akibat daripada pendedahan itu, ramai di kalangan pemimpin AMK dan PKR Sarawak memviralkan keratan akhbar itu kononnya memberitahu PBB di Sarawak sedang mengalami krisis ketidakpercayaan. 

Namun tidak sampai 48 jam, sekumpulan Ketua Pemuda PBB Zon 12 menggesa Ramzi Ibrahim mengemukakan dan menyenaraikan 100 ahli parti PBB yang keluar parti termasuk juga beberapa ratus ahli PBB yang dijangka keluar parti.

Kini, giliran AMK mahupun PKR Sarawak untuk menjawab pertanyaan sekumpulan Ketua Pemuda PBB Zon 12. 


Share this article :
 

+ comments + 1 comments

May 25, 2015 at 8:30 PM

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger