KENYATAAN MENGELIRUKAN MALAYSIAKINI DIBIDAS



Wartawan Malaysiakini Joseph Tawie dalam artikelnya bertajuk 'Non-local chief: S'wk Rela members up in arm' seakan cuba untuk menimbulkan sentimen anti Semenanjung di kalangan rakyat Sarawak.

Perkara ini didedahkan apabila kenyataan yang dimuatkan di dalam portal Malaysiakini bersifat mengelirukan dan cubaan untuk menimbulkan rasa kurang senang di kalangan rakyat.

Berdasarkan kepada situasi semasa seramai 26 pegawai RELA Daerah merupakan anak tempatan Sarawak.

Manakala, 5 lagi pegawai RELA Daerah yang lain merupakan orang Semenanjung Malaysia tetapi telah lama menetap dan berkeluarga di Sarawak.

Mereka ini telah berkhidmat lebih 10 tahun sebagai Pegawai RELA Daerah dan berkahwin dengan orang Sarawak.

Ketika ini hanya 2 orang sahaja Pegawai RELA Daerah yang merupakan orang Semenanjung mengisi jawatan itu sementara menunggu pegawai tempatan yang berkelayakan mengisi jawatan tersebut.

Mereka ini mengisi jawatan itu disebabkan kekosongan jawatan yang perlu diisi bagi melancarkan fungsi dan peranan RELA. Sehingga ini masih belum ada pegawai RELA Sarawak yang berkelayakan yang boleh diserapkan ke jawatan itu. 

Sebelum ini, beberapa jawatan Pegawai RELA Daerah telah pun diisi oleh orang tempatan mengikut keperluan.

Berdasarkan kepada keterangan di atas jelas bahawa penulis Malaysiakini itu cuba untuk menimbulkan rasa benci dan kurang senang antara penduduk Sarawak dan Semenanjung.

Share this article :
 

+ comments + 3 comments

Anonymous
April 11, 2015 at 11:13 PM

Orang Sabah/Sarawak yg. KERJA/MENETAP kat Semenanjung , apahal tak bising pula?! Dasar si puak PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari DAPBANGKAI-si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak gas dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

Semoga ALLAH SWT menghapuskan semua MUSUH ISLAM yg. amat DAJAL ini, dan supaya mereka diHUKUM ALLAH SWT menjadi PAPA KEDANA dan ditimpa pelbagai PENDERITAAN hingga ke para keturunan mereka yg. juga JAHAT-mcm-SETAN!

Nek Tempoyak.

Anonymous
April 11, 2015 at 11:41 PM

wei. sabah/sarawak yg keje/menetap kat s'jung tu jadi kuli berkontrak jer. ukan cam org s'jung dtg sabah/sarawak terus pegang jawatan tinggi, siap ambik jawatan org sabah/sarawak pun ader.

lagi pun ko nie patut doa mudahan org tu bertaubat. bukan doa yg tk elok. patut lah org bukan islam pandang serong kat islam. rupe nyer ader dajjal cam ko nie wat ayat onar.

belacan goreng

Anonymous
April 12, 2015 at 9:07 PM

OI si goreng, lu punya ekoq ni si-PENGGANAS PELAHAP-KANGKANG-BABI KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!
Lu manyak SODOM itu JUBOQ BABI aaahhh?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG BABI si PENDATANG PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-no-1!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger