NAJIB RAZAK BUAT TINJAUAN BANJIR, PEMIMPIN PEMBANGKANG LAIN BERCUTI LUAR NEGARA


Jika sebelum ini kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke Hawaii, Amerika Syarikat (AS) yang turut diselitkan dengan sesi permainan golf bersama Presiden AS, Barack Obama mendapat kritikan dan cercaan meluas daripada pemimpin dan  penyokong pembangkang.

Pada hari ini, apabila kehadiran Najib ke Kelantan bersama Menteri Besar Kelantan dalam meninjau situasi semasa banjir tiada pula rungutan atau publisiti murahan daripada penyokong mahupun pemimpin pembangkang.


Malah, timbul pula cerita baru apabila Kerajaan Pulau Pinang di bawah DAP tidak dapat menyalur sumbangan bantuan kepada mangsa banjir disebabkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng sedang bercuti di luar negara, Paris.

Lebih menyayat hati, Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang selama ini mengkritikan Najib juga masih tidak kelihatan biarpun dalam twitter miliknya menyatakan membuat kerja amal di dalam negara. Tetapi, di manakah beliau berada?

Sejurus selepas sesi taklimat, wartawan telah mengajukan pertanyaan kepada Najib berhubung pemergian beliau ke Hawai dan bermain golf bersama Presiden AS, Barack Obama.

Dalam jawapannya, beliau telah dijemput oleh Barack Obama untuk bercuti dan bermain golf sambil membincangkan isu keselamatan dalam pelbagai hala.
Bukan mudah melihat seorang Presiden AS menjemput ketua negara yang kecil seperti Malaysia untuk turut serta dalam percutian dan bermain golf.

Mungkin ramai di kalangan pembangkang yang menganggap pemergian beliau ke Hawaii dan bermain golf seolah-olah mahu melupakan penderitaan rakyat yang menghadapi banjir.

Sebelum berangkat ke luar negara, Najib telah mengadakan lawatan ke Kuantan Bagi meninjau keadaan banjir di sana.

Sementara berada di luar negara, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengambil alih peranan sebagai ketua jawatankuasa bencana alam dan sentiasa memaklumkan perkembangan terkini dengannya.

Namun, sehingga kini tiada pula nampak kelibat Anwar Ibrahim dan isterinya Wan Azizah serta pemimpin PKR yang lain termasuk pemimpin Pusat PAS.

Pemimpin DAP juah lagi nak nampak batang hidung. Apa yang diketahui hanyalah memarahi PAS sebab hukum hudud. Politik DAP tiada penghujungnya selagi tidak dapat menawan Malaysia.

Share this article :
 

+ comments + 4 comments

Anonymous
December 28, 2014 at 11:00 AM

Jangan haraplah parti celaka ni membantu bila orang melayu muslim dalam kesusahan. Lepas ni penyokong PR dal pas dan pkr patut berhentikan segala sokongan pada parti harbi celaka DAP ni.

Anak beranak dia tak habis sampai mampos akan menipu melayu macam mana kuan yew tipu melayu singapura satu masa dulu.

Anonymous
December 29, 2014 at 5:22 PM

Orang Melayu yang pangkah PR ni pernah peduli ke semua ni? bila musibah katanya tanggungjawab kerajaan pusat...bila mengundi cari lahanat2 tu...kurng klu x der nak bg bantuan pun (katanya pembangkang x der duit) turun la melawat...Melayu2 PR, yang dok jilat sgt pemimpin depa ni bukan reti bahasa....tolol...otak letak di lutut....undi la lagi lahanat2 tu jadi pemimpin....lahabau ketum ke Australia bercuti dgn keluarga. apek LGE ke Paris...ap dia peduli dengan Melayu2 yang sokong PR bangang abadi ni...hanyut la korang dalam banjir melolong2, last yang tolong kerajaan juga...dua ekor beruk, si ketum dan LGE tu makan kacang sambil tgk korang dari luar negara...haramjaddd....

sayang melayu
January 6, 2015 at 11:34 AM

hiba campur terharu bila lihat PM Najib dan MB Kelantan bersatu menghadapi masalah banjir di kelantan...inilah yg dikehendaki oleh agama Islam kita...mudah-mudahan kita orang melayu terus bersatu...barulah kita tambah kuat dan dihormati org lain yg memang suka lihat kita lemah agar mudah dijatuhkan...Subhanallah!

pok ye
January 6, 2015 at 11:52 AM

yg jdi pelik+ajaib adalah ke mana peginya si Anuwar ketika Negeri di pantai timur dilanda musibah tu...bukankah dia selalu melaungkan diri sbg juara rakyat?...jelas ini tak seiring dgn apa yg dia sering laung2kan...yg pasti di mana beliau ketika rakyat kesusahan jadi perbualan hangat ketika ini..kita tunggu je mesti ada putar-belitnya nanti..biasalah tu!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger