APAKAH PETANDA BILA PELAJAR SENDIRI DAH DAKWA UM BIADAP DAN TIADA AKHLAK


Berang dengan tindakan Lembaga Disiplin Universiti Malaya, pelajar yang juga merupakan Presiden Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya (PMUM), Fahmi Zainol mendakwa UM bersikap biadap dan tiada akhlak kerana tidak memaklumkan secara terus penangguhan prosiding tatatertib terhadap lapan pelajar UM.

Menurutnya, beliau hanya dimaklumkan oleh staf UM yang terlibat dalam prosiding itu akan ditangguhkan ke 18 November setelah berjumpa sendiri dengan staf tersebut.

“Kami tunggu sehingga jam 12.45 tengahari setelah selesai prosiding dan menanyakan sama ada kami mahu menangguhkan atau tidak prosiding ini.

“Kami tunggu mereka buat keputusan, namun mereka terus keluar tanpa memberitahu kami. Kami sendiri pergi ke tempat prosiding itu, dan kami tanya mana ahli panel dan kami mahu mengetahui keputusan.

“Mereka baru memberitahu prosiding tersebut dilanjutkan ke 18 November,” katanya ketika dihubungi oleh FMT.

Dalam prosiding tatatertib yang bermula pagi tadi, beliau diwakili Presiden Kakitangan Akademik Universiti Malaya (PKAUM) Prof Madya Azmi Sharom selaku peguam.

Panel yang terdiri daripada 3 anggota, diketuai Professor Dr Zanariah Abdullah, mendengar testimoni dari semua 8 pelajar di antara jam 9.00 hingga 12.00 tengahari tadi.

Tambah beliau, “Lembaga Disiplin UM ini tunjuk satu sikap yang biadap, mereka tak menghormati kami sebagai mahasiswa dan Azmi Sharom juga merupakan pensyarah UM.”

“Kami mengetahui staf yang perlu beritahu juga sudah lama keluar. Tindakan apa universiti ini. Mereka mahu kami mengikut prosedur tapi mereka sendiri tidak mengikut prosedur.

“Saya menyifatkan sikap universiti ini tidak ada adab dan tidak berakhlak. Tak menghormati kami sebagai mahasiswa dan wakil pensyarah. Sebagai orang Islam kita perlu ada adab dan akhlak,” jelasnya.

Benar apa yang diperkatakan Fahmi itu, iaitu kita sebagai seorang Islam perlu ada adab dan akhlak, tetapi kenapa masa pencerobohan UM itu tidak bercakap mengenai adab dan akhlak?

Kenapa sekarang baharu bercakap soal adab dan akhlak? 

Share this article :
 

+ comments + 15 comments

Anonymous
November 8, 2014 at 9:52 AM

Fahmi seorang mahasiswa yang kurang ajar kerana bersengkokol dengan peliwat dan memecah pintu pagar UM. Jadi layan serupa ini setimpal dengan perbuatan terkutuk kau. Ibubapa kau hantar untuk belaJAR BUKAN MAIN POLITIK. ADA FAHAM Fahmi bastard.

Anonymous
November 8, 2014 at 9:53 AM

Singkirkan saja mahasiswa kurang ajar ini.

Anonymous
November 8, 2014 at 9:54 AM

Inilah perangai jenis puak, aku syak, mamat-SODOM! PI MAMPOS mahasewel-LONGKANG ni!

GERAM betul aku! Puak SODOM/LESBI dah berjaya MENJATUHkan NEGARA ISLAM serta undg-undg Syariah, pusaka nenek moyang kita ni - dgn. ung-undg PENIPU si KAPIRDAJAL Barat-Zionis; akibat PENGKHIANATAN si Islam/Melayu-LIBERAL, termasuk puak mamat SODOM/betina LESBI! Inikah yg. mahu diajaq kpd. jenerasi muda Islam kita – dipaksa ke atas seluruh dunia kononnya LGBT itu adalah ‘NORMAL‘?! PI BERAMBOS oi si Islam/Melayu-LIBERAL-BANGSAT! Dan apahal si Pendatang KAPIR dibenarkan mengadili undg-undg SYARIAH -heran betul aku! Lihat di http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/lelaki-berpakaian-wanita-mahkamah-rayuan-tolak-8232-keputusan-mahkamah-tinggi-1.22166 , Lelaki berpakaian wanita: Mahkamah Rayuan tolak 
keputusan Mahkamah Tinggi, 08 November 2014!

Sedagkan lihat bagaimana YAB Ayahanda Tun sendiri telah MEMERTABATkan kuasa Mahkamah Syariah dlm. Perlembagaan Persekutuan, dari genggaman MUSUH ISLAM, yg. begitu galak menggunakan undg-undg sivil si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, utk.menjatuhkan KEDAULATAN ISLAM dan hak umatnya di NEGARA ISLAM ini - di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0223&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm , Jangan usik perkara 121 Perlembagaan, Oleh ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, 23/02/2012!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous
November 8, 2014 at 10:11 AM

Jambu juga budak ni. Tapi ketum kata hitam sikit. Takpe Tum lanyak je tentu kemut baik punya.

Anonymous
November 8, 2014 at 10:18 AM

roboh kan pagar ada adab ke? double standard ke weird? nak masuk bagi salam dulu
3 kali. kalau orang tak jawb, jangan masuk. itu adab dalam islam. jangan main roboh pagar orang. tu sape nak bayar, VANDALISM harta awam, macam mak bapak ko punyer.

Anonymous
November 8, 2014 at 10:58 AM

kau sendiri beradap ke..kau x layak cakap pasal beradap rempuh pagar UM beradap sangat laa.

Anonymous
November 8, 2014 at 11:16 AM

Masa awak pecsh pagar dulu, awak lupa agama awak ialah Islam wahai fahmi zsinol? Ketika org lain cuba praktikkan cara yg awak kata betul dulu, awak kata orang tu tak Islamik. Sebenarnya apa masalah yg ada dlm otak awak ni fahmi? Masalah mudah lupa ke?

Anonymous
November 8, 2014 at 12:23 PM

Budak ni memang beradab tapi tak cukup... bila kena batang hidung sendiri baru nak cakap adab orang lain.

pfffftttt

Mahasewel
November 8, 2014 at 1:15 PM

Fahmi Laknatullah. tak malu ke ckp bab akhlak dan adab.. apatah lg kaitkan dengan Islam? Munafik Fahmi, semasa kau cetuskan himpunan haram, rempuh pagar universiti itu berakhlak ke?
Munafik punya manusia.. kecil2 lagi sudah biadab, penipu, bila keluar U nnt soheh jd BAPAK Penipu mcm idolanya Ketum!!

Meloyakan apabila di Fahmi ini bercakap soal 'menghormati Mahasiswa'? biadab dan tidak menghormati hak dan undang2 Univerisiti kemudian kamu mahu org hormati? siapa kamu? MAHASEWEL adunan pemikiran Pakatan Haram?
usah harap org hormati kamu.. kamu sendiri kurang ajar pd org lain.. kurang ajar pada mahasiswa lain!
Usah bicara mengenai akhlak dan adab sedangkan diri kamu sendiri terpalit najis kotoran pemikiran, budaya samseng dan pemberontak. Jauh dr Islam watak kamu wahai Fahmi Munafik.

Anonymous
November 8, 2014 at 1:33 PM

org buat ke engkau kau marah...!
tapi kau buat ke org, mcmana.....?
sbnrnya kau lagi tak+++++ beradap & tak+++++ berakhlak...
selebihnya kau memang biadap.. mana sopan santun kau...
pemimpin pelajar konon... klu btl kau pemimpin belajar, kau tak akn buat mcm tu biol..
haktuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......................
kasihanilah kedua ibubapa kau.............
sebgi seorg bapa, aku tau betapa perit membiayai ank belajar kt U ni..
x tau lah klu kau dpt habuan dr lelaki jahanam puaka celaka tu...
mcmana pun aku nasihatkan kau, BERTAUBAT seblm salah satu atau kedua2 ibu & bapa kau menutup mata... masa tu penyesalan dh x berguna dah...
so, sblm terlambt buatlah sesuatu yg membanggakn ibubapa...
akhir.... kau x dapat apa2 berjuang dgn BAPAK SEGALA TIPU TANGGUH SODO CHINA DOLL NIPOTISME KRONISME & berbagai ME lagi......

Anonymous
November 8, 2014 at 2:10 PM

Fahmi you are a PUKIMAK kurang ajar dan BIADAP!!!!!!!

Anonymous
November 8, 2014 at 2:13 PM

Baru setakat budak undergraduate dah kurang ajar macam ni???
Kenapa pihak UM terlalu berlembut dengan beruk2 sial macam si fahmi ni?

Just kick this bastard and his group out of UM. There are other more deserving students!!!

Anonymous
November 8, 2014 at 2:25 PM

aku setuju dgn kau bro- dia dah belajar dari peliwat sebelum orang hentam kita kita hentam orang dulu,diai sangka dia beradap dan berakhlak tinggi,hanya nampak salah orang,tapi sendiri punya,buat bodoh je , itulah sikap peliwat juga biadap dan kurang ajar.

Anonymous
November 8, 2014 at 2:51 PM

Umur baru setahun jagung hingus meleleh nak cakap pasal akhlak dan adab...perangai kau tu ada adab ke?... tak mencerminkan mentaliti org terpelajar pun...org lepas sekolah rendah pun tahu adab....mcm ni punya org rasanya tak boleh kerja dgn baik kalaupun dia grad pun (kalu x kena buang lah)

Anonymous
November 11, 2014 at 9:07 AM

Kaum Nabi Luth telah dimusnahkan lama dulu lagi...tiba-tiba di akhir zaman ni ada pula pejuang yg nak memartabatkan KETUA kaum tersebut....Nauzubillah..fikir-fikirkan lah...ada otak kita fikir..ada akal kita memilih..ada hati usah dihitamkan...ada ilmu baru orang hormat...ada duit semut kerumun...ada kawan jangan tikam belakang....RENUNGKANLAH WAHAI MANUSIA JAHIL ILMU!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger