ANWAR IBRAHIM BERTEGAS DIRINYA TIDAK BERSALAH DALAM KES LIWAT II


Sementara menunggu keputusan Hakim Mahkamah Persekutuan mengumumkan keputusan kes liwat II, Anwar Ibrahim berkesempatan melawat Sarawak sebagai destinasi terakhirnya.

Semasa menyampaikan ceramahnya di Miri malam semalam dan di Kampung Santubong petang tadi, Anwar Ibrahim yang dalam rangka lawatan dua hari bersempena Ceramah Rakyat Hakim Negara bertegas tidak akan mengaku salah walaupun keputusan tidak memihak kepada dirinya.

Pada malam ini, Anwar Ibrahim dijadualkan menyampaikan Ceramah Perdana Rakyat Hakim Rakyat di Desa Ilmu, Kota Samarahan sebelum berangkat balik ke Kuala Lumpur.

Anwar Ibrahim ketika menyampaikan ceramahnya di Kampung Santubong mengingatkan kepada penyokongnya bahawa beliau sesekali tidak akan mengaku salah.

Malah, semasa lawatannya di luar negara baru-baru ini, kebanyakan pemimpin luar negara meminta Anwar Ibrahim supaya tidak pulang ke Malaysia kerana bimbang akan dipenjarakan.

Bagaimanapun, Anwar bertegas akan kembali ke Malaysia kerana percaya undang-undang akan menyebelahinya biarpun menghadapi tekanan daripada kerajaan BN.

Seperti biasa Anwar Ibrahim akan cuba meraih simpati rakyat dalam kes liwatnya bahawa dirinya dianiaya dengan gaya ceramahnya yang cukup memukau dengan diperkuatkan dengan hadis nabi dan ayat-ayat suci al-Quran.


Share this article :
 

+ comments + 7 comments

Anonymous
November 30, 2014 at 8:36 PM

Keturunan Dayak di Sarawak marah selepas diskriminasi kenaikan pangkat
OLEH DESMOND DAVIDSON

Published: 30 November 2014

Senarai menunjukkan Bumiputera Sarawak diletakkan sebagai simpanan sementara pekerja Bumiputera Melayu mendapat kenaikan pangkat. – Gambar The Malaysian Insider, 30 November, 2014.
Senarai menunjukkan Bumiputera Sarawak diletakkan sebagai simpanan sementara pekerja Bumiputera Melayu mendapat kenaikan pangkat. – Gambar The Malaysian Insider, 30 November, 2014.
Satu senarai mereka yang dinaikkan pangkat, dipercayai di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Sarawak, menimbulkan kemarahan golongan profesional dan penjawat awam berketurunan Dayak, gara-gara menjadi bukti diskriminasi terhadap Bumiputera bukan Melayu di dalam perkhidmatan awam persekutuan.

S

Anonymous
December 1, 2014 at 12:04 AM

La mcm tu ka? Pemimpin luar negara sayang sgt kat ketum..buat apa hang balik malaysia...hahahahahahahahahshahahahahahahahahaha..last sekali...semua tu temberang ja...

Anonymous
December 1, 2014 at 12:09 AM

Hiihhhh sayang sungguh hang kat malaysia no...smpai terpsksa balik walau ramai yg x bg hang balik..@ x ada negara yg nak terima hang...kihkihkih temberang sungguh...penyokong bahlol ja yg percaya..

Anonymous
December 1, 2014 at 6:23 AM

Manusia BABI laknatullah

Anonymous
December 1, 2014 at 8:07 AM

Sapa nk ngaku berak tengah jalan....

Anonymous
December 1, 2014 at 12:24 PM

Eh... blogger bee end tak rasa ke apa yang DSA rasa.

Bila dah tak hendak terus dibuang...

Blogger bangang katanya...

Anonymous
December 2, 2014 at 5:27 PM

Persoalan yg masih belum terjawab:- 2 Soalan ni boleh membuat beliau menang PRU akan datang.
1) Begitu mudah jika KETUM bersumpah laknat kalau dia tidak melakukannya?
2) Begitu mudah jika KETUM melakukan DNA test bg menafikan sangkaan pemilik DNA Y.
Jgn percaya la kat KETUM ni, lu cerita la derita bangsa melayu di P.Pinang bagi yg berniaga. Lu cerita la mcm mana bangsa lain besar kepala sudah tak dak hormat, lu cerita la...lg...semua auta....auta

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger