AKIBAT CELUPAR MULUT SHAMSUL KETOT DAN AMIRUDDIN SHARI BAKAL DERDEPAN TINDAKAN DISIPLIN


Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Setiausaha Majlis Pimpinan PKR Selangor, Amiruddin Shari bakal berdepan tindakan disiplin gara-gara mengkritik Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Shamsul Iskandar dan Amiruddin, yang dikaitkan dengan kem Azmin, kini sedang disiasat Lembaga Disiplin PKR kerana mendesak Abdul Khalid melepaskan jawatan yang disandangnya.

Selain itu, bekas Setiausaha Politik Abdul Khalid, Faekah Husin turut berhadapan tindakan sama kerana mempertahankan bekas bosnya daripada terus diserang penyokong Timbalan Presiden PKR.

Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, pihaknya akan mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada dua pemimpin berkenaan kerana mengeluarkan kenyataan terbuka berkaitan isu Menteri Besar Selangor.

Sebelum ini Shamsul yang juga Ahli Parlimen Bukit Katil menggesa Abdul Khalid melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Selangor kerana gagal mempertahankan jawatan Ketua Cabang Kuala Selangor.

Kenyataan Shamsul itu kemudiaanya turut disokong oleh Amiruddin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Caves yang menegaskan bahawa jawatan Menteri Besar bukan hak mutlak Abdul Khalid.


Sumber: Astro Awani
Share this article :
 

+ comments + 7 comments

Anonymous
July 3, 2014 at 4:14 PM

Teruskan berjuang pemimpin Pakatan. Jangan kisah fitnah bee end. Klau ada salah... TEGUR. Pakatan bukan macam bee end.

Kalau ada salah........tegur. Mungkin cara tegur salah tak ikut undang2 dunia. Tapi lebih baik tegur. Pakatan pun ada silap.

Kesilapan mungkin dari orang yg masih ada otak bee end. Kalau orang Pakatan begini dari dulu, tentu Kedah dan Terengganu tak jatuh akibat sabotaj dan salah pilih kawan.

Anonymous
July 3, 2014 at 5:06 PM

Haha....anon 4:14PM..Hang kalau dah macai..macai gak..akai letak kat mana ntah...begitu banyak kepincangan dalam Parti Kerusi Rakyat (PKR) ni pun hang dok bela lagi...aduhhhhh...memang hang dah mental laaa..

Nak kisah fitnah apenya yang buka cerita pun org PKR sendiri, siap nak saman2, siap baling kerusi, buat demo depan pejabat....aduhhh haiii..tongong betuii la statement hang ni.... tak pasai2 kurang pahala psoa aku ari ni sebbkan komen bengong ko...

Tegur kunun...mana pi Anuar..awat tak tegur anak buah dia...weiiiiii....awat dia senyap jer...parti dah kacau bilau..Azmin dah despret nak jatuhkan Khalid....ko tak nampak jugak...permainan politik ini la yang diorg buat masa dok dalam UMNO dulu..alih2 bila kene tendang kecewa masuk PKR..

Geng2 ni mana pernah insaf....pasai tu UMNO buang.... tubuh PKR....ideologi tetap sama, perangai tetap sama... Weii bro..anjing kalau dah biasa makan tahi x dapat makan, cium pun jadi laaaa...terima la hakikat, PKR dan Pakatan mmg geng carca marba brooo.....aduiiiiiiii....

July 3, 2014 at 7:14 PM

Anoi 4:14pm ni makhluk kurang kasih sayang. Itu pasal statement dia nampak sengal. Maafkan je la dia. Bulan puasa ni elok berbaik sangka...hehe

Anonymous
July 3, 2014 at 7:25 PM

Cara berfikir Anon 4:14 tu dah jauh ketinggalan mana yg betul dan salah tak dapat dibezakan, Parti Kerusi Rembat kepala sampai pecah memang caca marba, keseluruhan kepimpinan Pakatan Runtuh hanya tau bercakap banyak je, itupun bunga saja lebih isi satupun takdak.

Anonymous
July 3, 2014 at 7:42 PM

pkr nak amik tindakan kat ahlinya sendiri dikatakan fitnah bn...bodoh ke apa statement...lain la lu bn yg paksa pkr amik tindakan kat ketot n geng br la namanya fitnah bn...anon4.14 ko memang bodoh ya?

Anonymous
July 4, 2014 at 9:46 AM

Bang Anon 414. Dalam bulan penuh barakah ini janganlah tunjukkan ke$#@*%an dan buat finah. Tak posa ke???

Anonymous
July 4, 2014 at 4:00 PM

Perjuangan Islam dan keadilan Pakatan sentiasa ada halangan dan fitnah. Dari dalam dan luar yg sama fikirannya.

Fikiran tentang DUIT.

Fikiran orang dalam yang nak pulangan cepat setelah belanja. Tak ikhlas. Tapi nak Islam.

Fikiran orang luar dari be end dan sebagainya..... Menentang parti Islam kerana nampak susah nak masyukkkkkkk. Setengah nak Islam, setengah nak sebahagian je kerana katanya Islam Pakatan Islam tak betul. Islam mereka boleh berdansa dengan artis.....

Lihat saja gelek pemimpin dalam majlis bersama artis... Itu bukan fitnah.... itu peringatan..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger