SAMM AKUI KOMRADNYA GAGAL KAWAL PERASAAN SEWAKTU HIMPUNAN GST


Perhimpunan Tidak Aman yang berlangsung pada Khamis, 1 Mei lepas berakhir dengan tragedi pergaduhan yang melibatkan komrad SAMM dengan sekumpulan jurufoto yang bertugas pada hari tersebut.

Bagaimanapun, SAMM menafikan tindakan itu sebaliknya menuduh berita yang dikeluarkan Bernama itu tidak benar.

“Kami mengecam sebarang tindakkan ganas sesama sendiri termasuk aksi tolak-menolak yang melampau atas alasan menghalang orang masuk dataran dan sebagainya,” kata Pengarah Propaganda SAMM Edy Noor Reduan menerusi satu kenyataan.

“SAMM tidak menafikan beberapa komrad SAMM dalam jumlah yang sangat kecil (daripada hampir dua ratus anggota) gagal mengawal perasaan dalam keadaan penat dan panas berarak hampir lima kilometer, akhirnya berjaya ditenangkan,” tambah beliau.

Bagaimanapun, kenyataan Pengarah Propaganda itu sangat tidak boleh dipercayai memandangkan jawatan beliau tidak sememangnya adalah untuk mencari jalan selamat bagi menyelamatkan SAMM yang kini berdepan dengan tindakan undang-undang.

Adalah menjadi tanggungjawab Edy Noor untuk mempertahankan SAMM dengan menyampaikn berita propaganda dalam usaha menyelamatkan SAMM daripada sebarang tindakan mahupun provokasi.

Selain bertindak kasar terhadap jurufoto, komrad SAMM juga difahamkan bergaduh dengan pasukan Amal PAS yang bertindak mengetuai himpunan pada petang itu.


Pergaduhan itu tercetus atas beberapa faktor yang mereka ketahui yang pasti ia telah menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan salah satu pasukan. 
Share this article :
 

+ comments + 6 comments

May 4, 2014 at 10:11 AM

Tercapaikah objektif Perhimpunan Anti-GST 1 Mei?? Tercapai jika kerajaan bersetuju membatalkan GST (yg akan berkuatkuasakan pd April 2015).Menteri berkenaan dah pun memberi kataputus bahawa GST tetap dilaksanakan mengikut jadual.Maka jelaslah objektif Perhimpunan telah gagal.Gagal!!

Pihak kerajaan terpaksalah membuat banyak lagi penerangan perihal GST.15,000 peserta Perhimpunan masih tak tau erti GST,mereka masih blurrrr tentang kesan GST,mereka masih malas nak cari info dlm internet,mereka tak ada masa nak baca risalah penerangan GST,dan banyak lagi mereka tak tau.Mereka sengaja bodoh dlm perkara ni.Anwar juga yg untung.

Kerajaan terpaksalah ubah strategi bagaimana nak memberi penjelasan/info yg lebih berkesan kpd rakyat termasuk 15,000 pendemo bangang..ehhehe.Mungkin kerajaan boleh guna perkhidmatan dan kepakaran spt pihak selebriti.Video2 dlm youtube oleh Afdlin Sauki,Nabil,Zizan,Johan,Harith,dan lain2 agak berkesan dlm penyampaian.Mungkin nampak lawak tetapi boleh meninggalkan mesej yg diingini.

Atau kerajaan tangkap saja penganjur2 Perhimpunan Anti-GST dan beri ceramah bersiri selama seminggu dlm tahanan.Kesan multi-effect mungkin berlipat.Maklumlah pencacai2 mereka akan lebih mematuhi yg dijaja pemimpin2 mereka drp kerajaan.Kalau gagal juga..tak payah layanlah golongan obses anti-kerajaan tu.Mana mungkin mereka nak ambil pusing tentang negara.Mereka cuma nak Anwar jadi PM.

Anonymous
May 4, 2014 at 10:31 AM

Apa komrad2 ni. Ni mcm ala2 sosialis ni. Sejak dua menjak PKR bertapak....dtg le islam liberal....sosialis....beranak dri PKR. Makin serabut jdinya. Kesian tengok yg berdemo tu..terdiri dari majoriti melayu.....yg hampir langsung x taw isu sebenar GST tu...selain dimomokkn dgn cerita slps ni dapur x berasap. Mmg gile sgt2. Nmpk sgt membuka kebodohan sndiri. Tidak bersandar ilmu pengetahuan..tetapi sentimen.

Anonymous
May 4, 2014 at 10:55 AM

yg pastinya, SAMM dan Unit Amal Pas adalah monyet2 melayu yg rela diperbodohkan oleh golongan kafir dan munafik yg ada dalam PR...

Anonymous
May 4, 2014 at 11:10 AM

AKHIRNYA MELAYU PUKUL MELAYU...CINA TEPOK TANGAN !

Anonymous
May 5, 2014 at 10:31 AM

Pujila sangat GST tu. Kalau betul nak improve sistem cukai bukan buat SISTEM baru. Tapi teguhkan PENGUATKUASAAN. Sistem baru, penipu cukai pun ada SISTEM MENIPU BARU. Kesian penyokong barisan terus ditipu.

Woit. Korang tak sedar ke harga barang di Sabah Sarawak tu lebih mahal dari Semenanjung.

Sengkek sangat ke Sabah Sarawak tak boleh buat kilang kat sana. Janganlah terus diperbodohkan oleh pemimpin barisan...

May 7, 2014 at 10:17 PM

pengikut taksub PKR semuanya burung tiong. hanya tahu mengajuk cakap tuannya tapi tak faham apa yang dicakapnya. kalau tuan kata bantah dia pun akan kata bantah. benarlah kata pujangga, musuh utama manusia ialah ketololannya sendiri. Tak percaya tanya burung tiong diatas tu, apa itu GST?

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger