#PRKTelukIntan PAS TIDAK AMBIL PEDULI KENYATAAN HUDUD DYANA SOFYA


Pemimpin PAS menganggap hubungan mereka dalam Pakatan Pembangkang lebih penting berbanding hudud.

Bagi Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menjelaskan hubungan Pakatan Pembangkang lebih penting berbanding hudud.

Atas sebab itu, PAS tetap berpendirian menyokong calon DAP, Dyana Sofya biarpun secara jelas menolak pelaksanaan hudud seperti mana yang ditegaskan DAP sebelum ini menerusi Setiausaha DAP, Lim Guan Eng.

Inilah pendirian PAS yang menolak hudud sekaligus berbeza dengan yang diperjuangkan PAS Kelantan sendiri yang mahukan hudud dilaksanakan di Kelantan.

Mengambil kira perbezaan idealogi politik, Salahuddin menegaskan PAS tidak boleh halang penentangan Dyana terhadap hudud.

"Ini bukan perkara baru. Merujuk pada DAP, sejak hari pertama kita kenal, mereka memang tidak pernah sokong hudud. Namun ini tidak menggugat pendirian PAS untuk terus bersama DAP dalam perkara-perkara yang diperjuangkan bersama, juga tidak akan menjejaskan usaha PAS untuk terus perjuangkan hudud.

Jika begitu, bagaimanakah PAS mahu memperjuangkan hudud sedangkan DAP dan PKR berkeras tidak akan menyokong hudud untuk dijadikan undang-undang di Kelantan dalam usaha melaksanakan hukum Islam?

Dyana dalam temu bual bersama media semalam menyatakan, jika menang pilihan raya ini, beliau akan membantah rang undang-undang persendirian (private bill) yang akan diusulkan Pas di Parlimen, yang jika diluluskan akan membolehkan undang-undang berasaskan hudud dilaksanakan di Kelantan.


Malah, PAS sendiri tidak yakin dengan hudud yang diperjuangkan mereka dengan melihat penentangan berterusan DAP dan PKR.
Share this article :
 

+ comments + 4 comments

Anonymous
May 20, 2014 at 1:23 PM

Mula2 cerita gambar seksi. Sekarang cerita hudud, tudung kepala ...pasal Dyana. Betullah penyokong bee end telah berjaya dikelirukan oleh pemimpin mereka yang kaya raya.

Fahami kenyatan Dyana. Ingati asal usulnya dari bee end. Tentulah pemahamannya dan tingkah lakunya ada dari bee end. Jangan risau. PAS memang mempunyai tugas berat.

Mendidik DAP dan ahlinya sentiasa menjadi tugas PAS. Tapi tugas ni tak berat dibandingkan nak memberitahu ahli Melayu Islam bee end yang penuh dengan ularmaknya yang dah berkuasa sejak 50 tahun dulu.

Beri peluang Pakatan memerintah. PAS akan menjalankan tugasnya lebih mudah.

Anonymous
May 20, 2014 at 1:27 PM

PAS jadi anjing tunggangan boleh la... Kat Penang pun telor kena kepit, ini pulak nak perintah negara.. Jaga la telor tu baik2, asyik kena kepit dgn DAP jer..hahaha

Anonymous
May 20, 2014 at 1:53 PM

Nak laksana perjuangan hudud kat Kelantan yang mmg diperintah sendiri pun kena dapatkan persetujuan dari DAP. Nak mentadbir Malaysia dengan agenda Islam PAS? Laaaaaaaaaaagi la kena dapatkan endorsement dari Tokong DAP tu.

Karpal sorang tu sampai ke mati pun tak dapat PAS nak tarbiah....Ada hati pulak nak tarbiah kesatuan rasis DAP? Setakat yang rakyat nampak la ni....PasPisPus lah paling mudah ditarbiah DAPigs. Uwekkk...

Anonymous
May 20, 2014 at 2:11 PM

Nampak sangat pemimpin PAS tidak bermaruah. Berusaha hendak tegakkan HUDUD tetapi dalam masa yang sama bekerjasama dengan orang menolak HUDUD. Hipokrik tahap munafik.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger