DEMOKRASI ALA PKR DALAM PEMILIHAN PKR 2014


Ini merupakan senarai calon yang akan bertanding dalam Pemilihan PKR 2014 yang akan dijadualkan diadakan pada 25 April hingga 11 Mei depan sebagai tarikh pengundian pemilihan pucuk pimpinan parti itu.

Kepada calon-calon yang bertanding, mereka hanya dibenarkan menarik diri sebelum atau pada 10 April 2014 seperti mana yang termaktub dalam syarat dan peraturan pemilihan PKR.

CALON PRESIDEN:

1. YB Datuk Seri Anwar Ibrahim
2. YB Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ibrahim


CALON TIMBALAN PRESIDEN:

1. YAB Tan Sri Khalid Ibrahim
2. YB Tian Chua
3. Saifudin Nasution
4. K Ramacahandran
5. Murali
6. YB Azmin Ali


CALON NAIB PRESIDEN

1. Baru Bian
2. Dato Mansor Osman
3. YB Fuziah Saleh
4. Suresh Kumar
5. N Surendran
6. Mustafa Kamil Ayob
7. YB Elizabeth Wong
8. Dr Shurumugam
9. Dr Trishtaram
10. YB Mohd Rafizi Ramli
11. Mohd Yahaya Shaari
12. Lee Chen Cheh
13. YB Nurul Izzah Ibrahim
14. YB Dr Xavier
15. Shamsul Iskandar


CALON KETUA WANITA

1. YB Roziah Ismail
2. YB Zuraida Kamarudin


CALON TIMBALAN KETUA WANITA:

1. YB Haniza Mohd Talha
2. Prof Rusnah Anai
3. Tengku Intan Tengku Abd Hamid
 

CALON NAIB KETUA WANITA:

1. Gan Pi Nee
2. Norshah Abd Samad
3. Dr Daroyah Alwi
4. Sivamala
5. Joha Mat Lani
6. Tan Po Lai 


KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN

1. Nazri Yunus
2. YB Nik Nazmi Nik Ahmad
3. YB Amirudin Shaari


CALON TIMBALAN KETUA AMK

1. Mohd Sarman
2. YB Chan lee kang
3. YB Afif Barudin
4. Ramesh Kumar


Sumber: Urusetia Pencalonan Pusat PKR
Share this article :
 

+ comments + 3 comments

Anonymous
April 8, 2014 at 3:26 PM

Rakyat Sarawak boleh lihat senarai pemimpin PKR dan Pakatan. Semuanya jenis sanggup berkorban jiwa raga dan anak isteri untuk keadilan rakyat. Mereka tiada habuan dunia yang melimpah ruah.

Abang masuk penjara. Isteri berjuang. Anak masuk penjara. Bapa berjuang. Ini yang kita mahukan wahai rakyat Sarawak. Yang menulis ni pun tak sanggup masuk penjara. Mereka sanggup.

Bukannya Abang dapat bantuan kewangan. Isteri jadi menteri. Bapa jadi menteri anak enjoy katak dan.......... Tup2 terkaya di Malaysia yang banyak lagi rumah berdinding buluh bersepah kat Sabah dan Sarawak. Ubah.

sadiq segaraga
April 8, 2014 at 5:13 PM

anon 3:26PM... aku tau ko tu bodoh, x payah la nak ajar kami kat sarawak ni tentang perjuangan parti ko yg pelik tu.. kami yg bijak pandai kat sarawak ni xkan terpedaya dgn kebodohan ko & parti ko tu.. buktinya di PRK Balingian..

tentang senarai pemimpin parti ko tu... hmmmm... berjuang la sangattttt.....semua tu gila kuasa.. dari atas sampai bawah.. x dpt kuasa mula lah meroyan x tentu pasal..

cerita masuk penjara tu sebab sendiri yang carik penyakit, minat sgt main bontot org.. terimalah padahnya.. yg korang bodoh sampai bertumbuk berdemo berguling atas jln sebab nak bela kaki bontot ape kes??? itu BODOH namanya...

Anonymous
April 15, 2014 at 10:05 AM

sadiq sirgaraga < xpayah lah berlakon jd org sarawak. ko ni mesti lahir tahun 90an kan. pergi belajar tinggi lagi cari ilmu dan belajar sejarah. *jgn lupa bandingkan daerah Balingan dgn 'empayar taib mahmood'. tuntutlah ilmu setinggi yg boleh ye. pss: jgn panas telinga, anggap ini satu teguran. (tiada perkataan lucah digunakan). Tq. ^anonymous^ Cuc! 0t4k

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger