#PRKKajang WAN AZIZAH: PENJARAKAN ANWAR IBRAHIM SISTEM KEHAKIMAN MALAYSIA ZALIM DAN TIDAK ADIL


Andai suaminya, Anwar Ibrahim didapati tidak bersalah dan dibebaskan daripada tuduhan meliwat oleh Mahkamah Rayuan, Jumaat lepas pastinya Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail akan mengatakan sistem kehakiman di Malaysia telus dan adil seperti mana yang berlaku pada Januari 2012.

Namun, Jumaat lepas nasib Anwar Ibrahim sangat tidak bernasib baik apabila hakim-hakim Mahkamah Rayuan sebulat suara memutuskan Ketua Umum PKR itu bersalah dalam meliwat Saiful Bukhari pada 6 tahun lepas.

Keputusan ini sangat menggembirakan rakyat Malaysia dan mendukacitakan penyokong PKR dan Anwar Ibrahim.

Justeru, tidak hairanlah dalam kempen pertama calon PKR DUN Kajang, Wan Azizah menyerang sistem kehakiman di Malaysia bagi meraihkan simpati ke atas apa yang berlaku ke atas suaminya itu.

Seperti yang diketahui, Wan Azizah menangis teresak-esak seolah-olah tidak percaya bahawa suaminya Anwar Ibrahim itu bersalah dalam meliwat.

“Saya dah lama tak menangis sejak suami saya ditangkap pada tahun 1998 dan Jumaat lepas, air mata saya tidak dapat ditahan lagi mengenangkan betapa keadilan yang diharapkan tidak menjadi kenyataan.”

Itu permulaan ucapan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail ketika memulakan kempen di Taman Kota Cheras, Kajang malam tadi.

Biarpun ceramah itu bukan untuk meraih simpati, tetapi Wan Azizah me mohon agar pengundi di Kajang akan memihak kepada saya demi membentuk sebuah negara yang benar-benar mengamalkan demokrasi dan tidak menzalimi rakyat


Share this article :
 

+ comments + 6 comments

Anonymous
March 12, 2014 at 10:54 AM

ada benda yg disorok oleh kak wan daripada diluahkan kepada penyokongnya. mungkin sepatutnya beliau akan kata bahawa liwat tu satu kaedah hubungan seks yg selamat kerana jika tanpa nikah, tentu tak akan mengandung. dan jika suami isteri boleh menambah nikmat (silaki sebab kemut kuat, isteri wajib patuh mcm syiah), dan jika lelaki sama lelaki tak apa sebab suka sama suka. heh, napa nak sorok2 kak wan oiii. selama ini kena liwatpun masih boleh berjalan macam biasa, mana ada sakit ponggong...

Anonymous
March 12, 2014 at 11:24 AM

Larat ke kak wan nak pikul amanah yg rakyat bagi
sebagai wakil rakyat. Baiklah kak wan duduk rumah
jaga cucu dari menjadi tidak menemui amanah.
Berdosa kak wan.

Anonymous
March 12, 2014 at 12:02 PM

waayang lama di tayang semula....meluat

Anonymous
March 12, 2014 at 12:14 PM

yang anuwar dibebaskan oleh makamah sebelum ini,adil dan tak zalim pulak?, dosa dah banyak d malaysia ni,banyak musibah yg sampai , doa dan sembahyang hajat pun dah tak jalan , kita pakat sembahyang taubat ramai- ramai,agar negara kita ni aman dan tiada lagi musibah datang.apa yg kita doa di makbulkan tuhan,insyaAllah.

March 12, 2014 at 12:43 PM

JAM OMEGA AKU MANA JAH.....

Anonymous
March 12, 2014 at 12:48 PM

Wahai jijah ,redhalah dengan apa yang terjadi,mungkin dengan hukuman yang di hadapi akan menginsafkan anwar tersayang ,Takkan tak percaya dengan hukum tuhan

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger