PENYOKONG PEMBANGKANG HINA KAUM DAYAK SARAWAK APABILA PKR KALAH TERUK DALAM PRK DUN BALINGIAN



Kekalahan teruk PKR dalam PRK DUN Balingian sedikit pun tidak memberi kesan kepada pemimpin PKR Sarawak kerana mereka tahu dan percaya untuk menang di DUN Balingian bukan mudah kerana rakyat Sarawak masih setia terhadap BN.

Malah, kehadiran PKR dan Pakatan Pembangkang di DUN Balingian hanya untuk menurunkan majoriti BN dan ‘test’ untuk PRN Sarawak akan datang serta tidak lebih dari itu.

Bagaimanapun, penyokong PKR di Semenanjung meroyan apabila kecewa melihat parti kebanggaan mereka, PKR kalah teruk dalam PRK DUN Balingian.

Biadapnya apabila penyokong PKR di Semenanjung yang bernama Zaidi Die dan Syed Said Sayyid sedikitpun tidak menghormati kaum Dayak yang merupakan kaum terbesar di Sarawak yang mana turut menganggotai PKR Sarawak.

Lebih memeranjatkan apabila komen pedas mereka diselitkan dengan perkataan yang kurang ajar sehinga benar-benar menyentuh hati rakyat Sarawak.

Ini bukan kali pertama parti politik pembangkang mahupun penyokong pembangkang bersikap biadap terhadap kaum Dayak kerana sebelum ini Presiden PAS, Abdul Hadi Awang pernah melabelkan kaum Dayak masih bercawat sebab itu tidak pandai mengundi.

Jelas, komen penyokong pembangkang ini cuba untuk memecahbelahkan kaum di Sarawak dengan melabelkan rakyat Sarawak dengan pelbagai macam cara.

Disarankan kerajaan Sarawak tidak membenarkan kedua-dua penyokong PKR ini memasuki Sarawak kerana jelas mempunyai niat untuk menghasut dan memecahbelahkan rakyat Sarawak.

Apa yang pasti rakyat Sarawak tetap menolak parti PKR, PAS mahupun DAP kerana parti itu semua parti dari Semenanjung.


Sarawak untuk rakyat Sarawak, biarlah rakyat Sarawak yang memerintah dan mentadbir negeri Sarawak dan semestinya rakyat Sarawak tidak menerima parti politik dari luar seperti Pakatan Pembangkang.
Share this article :
 

+ comments + 10 comments

Anonymous
March 31, 2014 at 9:28 AM

Biarlah dia orang nak cakap apa "hak sarawak adalah untuk rakyat sarawak menentukan masa depan mereka jangan dilayan pembangkang dari semenanjung yg tidak ada hala tuju untuk rakyat malaysia hanya politik kebencian saja. Jangan bagi mereka masuk ke sarawak manusia macam ni.

Anonymous
March 31, 2014 at 10:55 AM

itulah, bila menjadi penyokong pkr @ pr, pastikan hati menjadi gelap, hitam dan kejam. lihat contoh dua ekor makhluk spt di atas, mereka berjaya menjadi balaci dajal dan pecacai iblis. tahniah.

March 31, 2014 at 11:37 AM

Memang itu kriteria orang Fuckatan. Senang nak cam di mana2 walaupun tak pacak bendera atas kepala.

Anonymous
April 1, 2014 at 8:52 PM

Apa sangatlah salahnya kita org Bumi Kenyalang bertuah ni. Dek krna x undi calon PR dihina sampai gitu sekali. Kami akui kami ni daif tp kami bukan x de tamadun. Ni org yg kononnya bertamadun pun msh x dpt nak bezakan antara Semenanjung dng Malaysia tercinta. Kita org Swak mmg selayaknya bertanding di sini; nak bertanding wilayah org buat apa??? bukannya kami tamak mcm sesetngh org PKR suka2 je nak ceroboh dan rampas wilayah org; mcm x caya dng org tempatan pulak.... educated apanya mcm tu????

Anonymous
April 1, 2014 at 9:11 PM

X dpt nak terima kekalahan baik x pyh lawan. Jnglah jd mcm tikus mondok dua ekor tu, kalah nak salahkan org pulak....salahkan PKR dan PRlah. masuk kpg org kempen sumpah seranah... x mcm educated langsung... jauh sekali nak pikat hati pengundi......kempen mcm lembu meroyan je....
nak kempen tu citelah ttg kebaikan/kelebihan awak bukannya sumpah seranah org lain. Nak sunting bunga, bajailah pokoknya...bukan patahkan rantingnya.... bahaluul

Anonymous
April 1, 2014 at 10:12 PM

Itulah sebenarnya nasib kte anak peribumi. Dah tau sngt dah gelagat dan niat hakiki mrk buat apelah nak sokong sangat mrk tu. Menang mrk sanjung kte, kalah mrk sumpah seranah dan kata mcm2 ttg kte. Klu di sana dia org kata undi cina tu haraaaam tp bersekongkol dng cina x harampun. yg mana benar ni??? org semcm syed tu keturunan baik2, x patut nak hina kte masy. Bumi Kenyalang nan bertuah ni dng makian mcm tu. Dek kalah satu kerusi org lain dimaki hamun....x patut...x patutttttt. kte pun ada maruah jg tuan syed.

Anonymous
April 2, 2014 at 10:32 AM

DENGAN TIADANYA UMNO MASUK SARAWAK, ORANG SARAWAK SAMPAI KIAMAT PUN TIDAK AKAN DAPAT JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA WALAUPUN ADA ANAK SARAWAK YANG LEBIH BIJAKSANA DARIPADA ORANG SEMENANJUNG MALAYSIA. MAKA SAMPAI HARI KIAMATLAH SARAWAK AKAN JADI KULI SEMENANJUNG MALAYSIA, TIDAK SEPERTI SABAH. KALAU NANTI ADA ANAK SABAH BERKALIBER, DIA BOLEH DAN BERPELUANG MEMIMPIN MALAYSIA!

April 2, 2014 at 12:00 PM

Satu lagi perangai buruk orang PKR. Suka jadi batu api, nak lagakan orang... seperti Anon 10.32 ni. Dah tak boleh ajak jadi penyokong --- di maki hamun, tak puas lagi --- diocok biar bergaduh sesama sendiri.

Manusia2 yang busuk perut camni nak disokong, nak diangkat jadi pemerintah? Dalam PKR ni aku belum dapat jumpa lagi seorang pemimpin yang punyai akal dan adab yang baik.



Anonymous
April 4, 2014 at 6:57 PM

kepada anon 10.30..kami orang sarawak tak tamak macam ko yang penting hak kami terpelihara sebab kami yakin dan percaya dengan "SARAWAK UNTUK ORANG SARAWAK" dan tak mahu campur tangan orang luar dalam politik dan pentadbiran di sarawak.jadi janganlah pandai2 cakap orang sarawak kuli semenanjung..ko apa dapat cakap macam tu??

November 8, 2014 at 10:55 AM

Zalim (Cruelty): Bunuh (Kill) Melayu Memali 1985, Bunuh Cina 1969, Bunuh India, Bunuh Mongolia. The King, PM, AG and IGP do not care who killed Altantuya. They do not care for justice. Justice is dead in Malaysia. JIM-Jemaah ISIS Malaysia are calling for the beheading of Dayaks on Facebook postings.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger