ANWAR IBRAHIM SEBABKAN HARGA SATE KAJANG NAIK HARGA MENDADAK


Perletakan jawatan ADUN Kajang, Lee Chin Cheh sebagai ADUN serta merta seperti mana dalam surat yang ditandatangani beliau dan telah dihantar kepada Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh petang tadi.

Speaker DUN Selangor dalam kenyataannya telahpun menerima surat perletakkan jawatan DUN itu dan akan diserahkan kepada SPR bagi menentukan tarikh Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang.

Pastinya PRK DUN Kajang kali ini sangat menarik kerana disebabkan Anwar Ibrahim maka harga Sate Kajang yang popular di sini akan naik mendadak susulan daripada kehadiran petugas dan penyokong parti politik yang bertanding.

Selain Sate Kajang, pastinya harga barangan lain akan meningkat seperti hotel dan makanan di restoran-restoran.

Biarpun pemimpin pembangkang menganggap ianya tidak menjadi kesalahan dan memberi rezeki kepada peniaga di Kajang, namun sebenarnya ia membebankan mereka yang hadir bagi memberikan liputan kepada perjalanan PRK kelak.

Nescaya, keputusan Anwar Ibrahim memilih DUN Kajang kerana itu kawasan selamat bagi PKR dan Pakatan Pembangkang menang dalam PRK DUN Kajang memandangkan pada PRU Ke-13 lepas PKR menang dengan majoriti amat besar dan selesa.

Difahamkan majoriti pengundi di DUN Kajang merupakan terdiri daripada masyarakat Cina dan pastinya sokongan kaum ini amat ditagih Anwar dan Pakatan Pembangkang.

Harus diingat bahawa Anwar kini masih banyak kes menunggu dirinya di mahkamah dan apakah sanggup rakyat Selangor mahukan Menteri Besar yang merupakan bekas banduan dan kini sedang menghadapi kes jenayah?

Persoalan ini yang harus dijawab rakyat Selangor kerana kepimpinan PKR hanya melihat kuasa dan pangkat, dan bukannya melihat kebajikan rakyat yang seharusnya dibela.


Inilah budaya pembangkang yang diamalkan sebelum ini di mana rakyat tidak menyedari sebaliknya banyak dihidangkan dengan kedangkalan pemimpin Pakatan Pembangkang untuk memburukan kepimpinan kerajaan BN.
Share this article :
 

+ comments + 6 comments

Anonymous
January 27, 2014 at 10:10 PM

halamak...cam sialnya cara anwar selesaikan perbalahan si gagap dengan si tamak. tak pasal2 ada adun kena berenti. malang bagi rakyat yg sokong pkr kerana pemimpin mereka tamak haloba dan hanya pentingkan pangkat, duit dan perut.

Anonymous
January 28, 2014 at 2:26 AM

... jangan dilupa .... SEX !!
si bapak gila pxxtxt ...si anak kemaruk kxtx ...
dengan macai boleh la kelentong ... tp yg uruskan kehidupan harian korang tersenyum simpul .... !!

Anonymous
January 28, 2014 at 7:29 AM

Awaslah bujang2 jambu dan awek2 lawa di Pejabat Daerah...ini MB baru ni tentu suka nak melawat selalu...kehkehkeh.....meriah sungguh.....

Anonymous
January 28, 2014 at 11:28 AM

warga kajang mesti bergumbira lepas anwar jadi adun nanti ...
pub ..rumah urut ... club gay ... macam yg ada kat SP sekarang nih .....

January 29, 2014 at 9:51 AM

Belum tentu lagi Anwar boleh jadi MB jika menang.Perlantikan MB memerlukan perkenan/persetujuan Sultan Selangor.Dan rayuan mahkamah mengenai kes sodomi Anwar belum selesai.(Jika rayuan "memang" maka Anwar mungkin masuk lock-up semula.MB kena jail?)

Maka Khalid tak perlu lepaskan jawatan sehingga kes rayuan tersebut selesai dan memihak Anwar.

Apapun tindakan terburu2 Anwar menangani masalah dalaman PKR (Khalid vs Azmin) dan keluarga (kes penceraian Izzah) telah memporak-peranda politik PR di Selangor.Rakyat biasa kena tempias mainan politik PKR.

Anonymous
January 29, 2014 at 12:12 PM

1. Orang dah mula berfikir "dah kaya,cukup le".
2. bagi le pulang orang muda pulak,
3. Hebat sangat ke kita ni, jangan lupa allah
4. Tak kemana pun, last masuk lubang kubur
5. Pi solat,sebelum di solatkan

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger