Friday, December 6, 2013


Jika sebelum ini Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim berkali-kali menafikan dakwaan kononnya beliau ada mengeluarkan kata-kata mengenai dakwaan BN membawa 40,000 warga Bangladesh sebagai pengundi pada PRU-13 dan sebaliknya menyalahkan blogger pro-BN yang sengaja mengadakan cerita.

Pada Persidangan Agung UMNO 2013 telah ditayangkan video yang dipetik daripada portal berita Malaysian Gazette itu menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat dakwaan itu pada dua majlis iaitu semasa sidang akhbar dan dalam satu ceramah politik.

Sedutan video itu yang diselitkan semasa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyampaikan ucapan dasar sebagai Presiden UMNO menyebabkan kira-kira 3,000 perwakilan dari 191 Bahagian UMNO di seluruh negara bertindak bersorak mengejek ketua pembangkang berkenaan.
  
Antara dakwaan yang dibuat Anwar dalam sedutan video itu ialah BN menaja 16 penerbangan khas setiap hari bagi membawa warga Bangladesh dan Indonesia masuk ke negara ini untuk menjadi pengundi pada PRU-13.
  
Penasihat PKR itu juga mendakwa BN tidak mendapat sokongan rakyat pada pilihan raya berkenaan sehingga terpaksa membawa masuk warga asing sebagai pengundi bagi memastikan kemenangan mereka.

Apakah Anwar masih lagi dengan pendiriannya yang mengatakan beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan seperti itu?


Dengan kenyataan Anwar itu telah menyebabkan Perdana Menteri Bangladesh Sheikh Hasina terkejut dan menafikannya sambil menyatakan itu suatu pembohongan dan fitnah dari pembangkang. 

3 comments:

  1. kesian umno..masih melihat anwar lagi...sudah2lah....musuh melayu dalam umno bukan diluar. kita lemah sehingga membiarkan agama dan bangsa kita dipijak dan diinjak oleh keparat komunis ...kita yg lemah..lembik...nak salah anwar buat apa...sekurang0kurangnya dia berani meliwat dan memarahi bininya...jadi perdana menteri takut bini pun tak guna...

    ReplyDelete
  2. asyik2 citer Anwar je... takde citer lain ke??? rakyat dah tau la si peliwat ni memang pembohong besar... sepatutnya fokus utama hari ni ialah menghadapi serangan golongan kafir Dap dan Pkr... golongan inilah sdg berusaha menghancurkan melayu/Islam... yg peliknya, ada pula pemimpin Umno yg terhegeh2 memaafkan pengkhianatan cinababi ni...bila masa pula cinababi minta maaf??? Malangnya Umno ada pemimpin lembik/penakut camtu...

    ReplyDelete
  3. Dengan adanye kekuatan umno yg bersidang ini...maka lepas ini tak akan ku beri contract kpd non bumi... siap bole cancel lagi... hanya Umno shj yg bole bersuara... melayu lain dlm pkr pas ckp tak serupa bikin....

    ReplyDelete

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!