ADUN PUJUT FONG PAU TECK DIANGGAP PERMATA YANG BERSINAR


Selain menganggap dirinya sebagai Permata Yang Bersinar, ADUN Pujut, Fong Pau Teck kini menganggap dirinya sebagai ‘Helang’ yang sedang mengalami ‘Transmutasi’ yang akan menuju ke arah yang lebih cerah dan bejaya.

Ini merujuk kepada keengganan menerima pemecatan yang dibuat DAP Pusat ke atas dirinya hanya kerana sebab-sebab remeh-temeh.

Berdasarkan status Facebook miliknya, Fong Pau Teck menyifatkan dirinya sebagai ‘WIRA’ yang hanya boleh dijatuhkan oleh segelintir golongan atasan DAP atas sebab beliau berani bercakap benar dan bertindak tegas.

Fong Pau Teck masih mempunyai 14 hari rayuan ke atas pemecatan dirinya oleh DAP Pusat dan menganggap pemecatan itu tidak sah hanya kerana dirinya bertindak atas kebenaran.

Biarpun kini beliau kelihatan terasing di dalam Persidangan DUN Sarawak dan seolah-olah dijauhi rakan-rakan DAP Sarawak namun beliau harus berpijak di bumi yang nyata.

Fong Pau Teck juga menyifatkan bahawa rayuan terhadap pemecatan dirinya itu sudah tidak bermakna kerana percaya ‘orang-orang’ DAP yang selama ini cemburu akan keberaniannya pasti tidak akan melepaskan dirinya begitu sahaja.

Dengan bersahaja Fong Pau Teck mengatakan dirinya tenang dan tidur lena tanpa sebarang gangguan termasuklah tempoh rayuannya.

Fong Pau Teck juga percaya kebenaran akan terserlah juga akhirnya biarpun bukan dalam DAP kerana percaya rakyat sentiasa bersamanya biarpun terpaksa berpisah dengan DAP kerana kekejaman politik dalaman.

Jika ini berlaku bermakna masa depan Fong Pau Teck dalam DAP akan berakhir dalam penggal ini.


Dan, demi untuk tidak mengecewakan rakyat dan penyokongnya, Fong Pau Teck terpaksa berhadapan dengan kekebalan DAP yang turut disokong DAP Sarawak.
Share this article :
 

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger