ANWAR IBRAHIM TERDIAM DITANYA PASAL JAM OMEGA TAPI PERTIKAI UMNO SERANG AMANAT HAJI HADI



Ketika akhbar dan blog prokerajaan memainkan serangan UMNO ke atas PAS dalam Amanat Haji Hadi, Anwar Ibrahim Ketua Pembangkang melabelkan mainan UMNO dan BN itu tidak menggugat keyakinan rakyat terhadap Pakatan Pembangkang dalam PRU-13. Tapi, bagi PAS, serangan terbaru UMNO itu sukar untuk dibendung memandangkan ianya disokong dengan bukti dan ianya tidak ubah seperti meludah ke langit.

Ketika ditanya isu moral, Anwar Ibrahim seolah-olah mengelak soalan itu sebaliknya membangkitkan isu ekonomi. Dan, lebih mengejutkan Anwar Ibrahim, soalan di manakah jam Omega seperti yang pernah didakwa isterinya Wan Azizah Wan Ismail dan anaknya, Nurul Izzah ada dalam simpanan mereka masih belum terjawab sehingga ke hari ini! 

Anwar Ibrahim dengan tegas mengatakan perbuatan UMNO dan BN yang membongkarkan isu lama Amanat Haji Hadi itu sebagai mengundang bahaya. Amaran Anwar Ibrahim itu seolah-olah PAS telah takut akan perbuatan sendiri berhubung keterlanjuran Abdul Hadi Awang dalam memberikan amanat sedemikian. Kesannya cukup besar hingga membuatkan ramai ahli PAS terjerumus kepada perbuatan yang memecahbelahkan umat Islam.

“Saya tidak mahu. Saya ingatkan beliau (Datuk Seri Najib Tun Razak), bahaya ungkit perkara-perkara lama. Cuba ambil isu sekarang. Apa masalah ekonomi sekarang, apa agenda dia hendak buat.

Namun katanya beliau tidak terkejut jika selepas ini kisah lama beliau pula yang akan digunakan parti pemerintah menjelang PRU13 ini demi kepentingan politik mereka.

Menurut Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali, amanat Presiden parti itu selari dengan keadaan politik ketika itu bersabit penerimaan parti berkenaan terhadap Islam.
Share this article :
 

+ comments + 5 comments

Anonymous
December 20, 2012 at 10:28 PM

anwar kata hari ni ke putar jaya esok minyak turun
aku plak kata ' ari ni tunjuk jam omega esok aku join PKR'
anwar kata hari ni ke putar jaya esok minyak turun
aku plak kata ' ari ni sumpah laknat esok ko jadi Perdana Mneteri'
anwar kata hari ni ke putar jaya esok minyak turun
aku pak kata ' ari ni ko saman eskay esok aku sanggup potong kote ' hehehe

Anonymous
December 20, 2012 at 10:47 PM

cukup2 lah nuar...ekonomi ke..harta karun ke..semua tu harta dunia. tak penting pun bagi kmi..yg kami nak anak cucu kami selamat dunia akhirat...amanat hadi dah cukup buat kami saudaramara berpecah...jgn lah nk lari dri isu...rakyat dh bosan dan muak dgn sikap 3 parti harubiru...DAP,PKR DAN PAS...PRU 13 ni kta sama2 lihat.....berlunjur lah....

Anonymous
December 20, 2012 at 10:59 PM

Masa al-juburi ni jadi menteri kewangan, kedudukan ekonomi Malaysia dalam dunia no. berapa??? (Ambik waktu dia jahanamkan ekonomi Malaysia dulu...)

Masa Najib jadi menteri kewangan, kedudukan ekonomi Malaysia dalam dunia no. berapa pulak???

Tak usah berangan la al-juburi nak kata ko menteri kewangan terbaik dalam Malaysia. Setakat nak banding rege minyak masa ko jadi menteri dulu dengan Najib jadi menteri kewangan sekarang memang la TAK ADIL langsung. Dulu rege satu tong minyak mentah dunia berapa nak bandingkan dengan sekarang???

Udah-udah la al-juburi, ko pergi ke US je la, lap jubor Soros dan Paul Wolfowitz sampai mampus...!!!!!!!

Anonymous
December 20, 2012 at 11:10 PM

aljuburi bangkai setan sial yg direjam.

Anonymous
December 20, 2012 at 11:32 PM

Aljuburi laknatullah a.k.a sipembohong besar diambang kegelapan dan kehancuran.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger