@abby_abadi112 PERTIKAI PEMERGIAN ARTIS MALAYSIA KE GAZA



Bekas artis yang kini sangat kontroversi Abby Abadi telah mempertikaikan hasrat dan niat rakan-rakan artis yang kini sedang membantu rakyat Gaza akibat pertempuran tentera Zionis. Umum mengetahui Zionis disokong Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim seperti mana dalam kenyataannya sebelum ini yang menyokong keselamatan Israel.

Sejak kekejaman yang dilakukan tentera Zionis, rakyat Malaysia yang dinaungi pemimpin BN daripada pelbagai lapisan kaum dan profesion termasuk artis telah mengambil inisiatif membantu rakyat Palestine di Gaza dengan membawa misi kemanusiaan dalam mengagihkan bantuan makanan, ubat-ubatan dan perlindungan keselamatan.

Begitupun, pemergian artis ke Gaza telah diperlekehkan oleh Muslimah PAS Abby Abadi dengan mendakwa mereka (artis) yang pergi ke Gaza itu mempunyai motif lain iaitu pergi jalan-jalan atau bersiar semata-mata. Ini telah ditulis dalam akaun twitternya dalam beberapa yang lepas.


"Maafkan Saya! Ada yang pergi sana. Ambil-ambil gambar, melawat tempat yang diserang? Kibar bendera? Lepas tu tunjuk hotel penginapan? Motif? Jalan-jalan?"

Kenyataan Abby Abadi itu bukan sahaja melukakan hati artis-artis yang pergi Gaza dalam misi kemanusiaan sebaliknya juga menghiris perasaan hati rakyat Malaysia yang menyokong pemergian artis yang diketuai Afdlin Shauki dan rakan-rakan artis lain.

Apakah motif Abby Abadi sehingga sanggup mempertikaikan bantuan dan pemergian daripada rakan-rakan artis yang pergi ke Gaza? Juga, kenapa boleh berpandangan serong terhadap rakan-rakan artis yang sanggup meninggalkan keluarga dan masa serta wang ringgit semata-mata mahu membantu rakyat Palestin seagama?


Persoalan di sini, kenapa Abby Abadi tidak ikut akan buat rombongan Muslimah PAS ke Gaza? 
Share this article :
 

+ comments + 5 comments

Anonymous
December 10, 2012 at 12:54 PM

Jenis Abby Pas ni orang Kedah kata Bodoh macam Lembu Napoh, Kalau kata orang Sabah Palui, Kelantan kata Bengong...! Sejak menjanda meroyan ketagih sangat Belalai tak dapat....Tidak percaya cuba anda tengok gambarnya...asyik pegang teteknya...supaya Stim sendiri..Mau tangkap bagi kat Warga Nigeria barulah mulut diam...Oleh Mat Bond.

Anonymous
December 10, 2012 at 1:57 PM

Dulu aq kesian sgt kat janda sekor neh dan marah sgt kat bekas laki dia..tapi rupe2nyer mmg ada hikmah Norman ceraikn dia...sbb mulut dia yg trlalu 'capoi'atau lazer..kalo x , dia akan memalukn suami dia dgn keBANGANGan dia..

Pompuan camneh seeoloknya dpt jodoh jantan yg sama spesis 'capoi' dgn dia...semoga Mad Sabu**t cepat2la amek dia jadi bini...sesuai sgt...

Anonymous
December 11, 2012 at 6:12 AM

Tetek switch mana - atas atau bawah?

Anonymous
December 11, 2012 at 6:16 AM

Eh. Mat Sabu dah lama tak buat isu sensasi. Dah tak laku atau mati?

December 11, 2012 at 9:56 AM

nama jak wira kenyalang. tapi gagor dengan politik melaya.bila ajak face2face,penakut kedak anak dotdotdot.sikboh merik malu rakyat Sarawak.

mun kau berani,ngan yakin rah pendirian kau,sikda kau napok muka.atau mengkali muka kau ya jaik lalu?

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger