WAN AZIZAH AKUR DENGAN KESILAPAN NURUL IZZAH



Sepanjang menjadi isteri kepada ahli politik dan terlibat langsung sebagai ahli politik, Wan Azizah akur dengan keadaan sekeliling yang tidak menyebelahinya lebih-lebih lagi dalam isu sekarang ini yang membabitkan anaknya, Nurul Izzah.

Jika dahulu, suaminya Anwar Ibrahim dilihat sebagai punca kepada keruntuhan moral sebagai isteri, tetapi kini perbuatan Nurul Izzah yang keterlaluan dalam soal Islam telah menconteng arang di muka Wan Azizah. Mahu tidak mahu, Wan Azizah terpaksa menerima biarpun pahit untuk ditelan.

Wan Azizah redha dengan insiden yang berlaku sekarang ini.  Kerana inilah jalan yang saya dan keluarga pilih. Sebagai seorang ibu, Wan Azizah berasakan anaknya itu ada membuat kesilapan. Begitu pun, beliau sangat terkilan apabila umat Islam masih mengecam Nurul Izzah biarpun dia telah menyatakan kenyataan anaknya itu telah disalah tafsir.

Akibat daripada kenyataan Nurul Izzah yang ternyata mengguris perasaan ramai umat Islam di Malaysia, sebagai ibu, Wan Azizah hanya mampu melihat anaknya itu terus dikecam pelbagai pihak. 
Share this article :
 

+ comments + 8 comments

Anonymous
November 13, 2012 at 11:53 AM

apa yg salah tafsir????

Semua nya terang dan jelas...dia menyokong kebebasan beragama termasuk menukar agama bukan sahaja kepada org bukan melayu tetapi kepada org melayu jugak (di Malaysia org melayu bermakna org islam)....

Ini bermakna org melayu islam bebas menukar agama kerana ini adalah antara hak asasi manusia yg diagungkan oleh barat dan kristian.

Kau memang celaka Nurul Izzah!!!!! Inilah keturunan perosak negara dan islam di Mlaysia

November 13, 2012 at 12:08 PM

inilah wajah sebenar keluarga puaka...sendiri yang salah dituding kpd orang lain!

Anonymous
November 13, 2012 at 12:14 PM

Salah tetap salah... Kami rakyat bukan bodoh... Nurul izzah tu yg bodoh keluar kenyataan... Malulah sikit,aku pun ada anak takkan nak biarkan anak kita bebas pilih agama.... Bukan salah tafsir... Salah cakap... Nurul izzah harus bertaubat.... Takkpun nyah dari gelaran .. Ingatkan belajar tinggi.. Pandai... Rupanya pandai putaqbelit .... Macam bapak dia jugalah. Betul kata pepatah... Bapak rintik anak boreq...memalukan bangsa melayu je..

Anonymous
November 13, 2012 at 12:23 PM

Bile kene tang dia, mula la buat muke sardin penyek...tapi bile kene tang org len, kemain dia dan gang mnyerang smp ada yg trMELETAK jawatan akibat tohmahan,cacian yg bertubi2 tanpa belas kasihan wlpon org yg mrk tudoh tu belom tntu melakukn kesalahan...

podaaaachitttt...

Anonymous
November 13, 2012 at 4:35 PM

saya bantah apa yang nurul izzah cakap...kebebasan pilih agama pada orang melayu.....saya tak mau bersubahat ....Amat diminta nurul izzah bertaubat segera.

Anonymous
November 14, 2012 at 1:13 PM

anak si-pembohong can go to Hell and Get Lost.

Anonymous
November 14, 2012 at 7:23 PM

Saya seorang beragama kristin namun apa yang nurul cakap tu bukan semua orang kristin suka.kita sudah lama hidup aman damai kenapa suka timbulkan isu2 yang boleh menyebabkan ketidak tenteraman dalam negara?kenapa perlu bangkitkan perkara sensitif dalam hal2 agama sehingga institusi gereja pula dituduh mdalangi isu murtad di kalangan masyarakat islam.bukankah ada agama lain juga di malaysia ini?kami tak perlukan orang seperti anwar atau nurul izzah jadi pembela agama kami sebab kami sedar mereka hanya nak pergunakan sokongan orang2 bukan islam juga untuk k putra jaya.saya harap admin janganlah gunakan logo salib ataupun mana2 maksud yang mengaitkan kristianiti dalam isu politik pembangkang.kena ingat,majoriti pyokong bn sarawak adalah dari masyarakat bukan islam.thanx

Anonymous
May 11, 2013 at 10:23 PM

Aku kesain tngok kak wan ni.. Tpi apa leh buat suami dia bang non bnyk msalah dn isu2 besar fh di buat nya.. Ni yg tebaru ank dia pulak nurul iazh. .. Apa la nsib kak wan cm ni,

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger