Sunday, June 17, 2012



Kelantangan Nizar Jamaluddin dalam mempersoalkan pemilikan nombor pendaftaran WWW 1 yang dimenangi Sultan Johor akhirnya termakan “bos”nya sendiri dalam Pakatan Pembangkang. Akibatnya, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali turut terheret sama dalam permainan isu nombor pendaftaran kereta berhubung pemilikan nombor BBM 3.

Respon Sultan Johor dan rakyat berhubung dakwaan Nizar Jamaluddin berkenaan nombor pendaftaran kereta segera diambil tindakan bagi membersihkan nama baik. Akibatnya Nizar Jamaluddin terpaksa tunduk dengan tekanan sehingga membawa kepada sisatan polis. Tidak berhenti di situ, kuasa rakyat yang berpegang kepada instutsi raja juga telah menyebabkan Nizar Jamaluddin berada di bawah tekanan melampau.

Namun, perkara ini tidak berlaku kepada Azmin Ali apabila setelah 3 hari isu nombor pendaftaran kereta BBM 3 yang digunakan pada kereta Toyota Camry miliknya dijadikan isu politik, tiada sebarang kenyataan yang dikeluarkan Azmin Ali. Bahkan sikap mendiamkan diri Azmin Ali itu dilihat cubaan untuk memperbodohkan rakyat.

Ini kerana dengan mendiamkan diri telah menimbulkan keraguan banyak pihak dengan mempersoalkan sama ada Azmin Ali membeli nombor pendaftaran tersebut atau memperolehnya secara percuma semasa berkhidmat dengan Anwar di pejabat Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dahulu.
Categories:

2 comments:

  1. siasat jgan tak siasat si asgmin ni. sudah sampai masanya dia ni susah sikit. selama ni selesa sebab kabel kuat. hari ni ko rasa la ashmin. ko dengan kabel2 ko akan rebah nanti. kalau ko nak tau ni lah KUASA ALLAH. lambat laun ko akan rasa gak.

    ReplyDelete
  2. Citer raja melayu ni yg untung cina jr....kebodohan melayu makin terserlah...tkda kuasa ada duit..duit byk tp tkda keje...melayu melayu..umno bn najib dok sibuk bg duit kt negeri pembangkang..bodoh giler sgt2.negeridia menang tk jd apa..pembangkang pun yg tk menang semua negeri pun pandai jaga negeri sendiri...tgk n9. Menteri besar bisnessman senyap jr..tgk pahang sapa kontrol balak dia...rrosaknya melayu mcm ikan busuk....busuk dpd kepala..bukan ekor....org kata insang dh kelabu..dpd pemimpin dh rosak...pemimpinmelayu perdana menteri melayu raja melayu apa pun letak la melayu..hancurnya...sian la org melayu..ni dok dgr ckp ciina..najib mmg tk bole memimpin

    ReplyDelete

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!