Friday, May 11, 2012





Biarpun dipandang sebagai penderhaka, Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim sedikitpun tidak merungut kerana berpendapat parti itu tidak dapat ditegur. Ini kerana tindakannya menentang perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April lalu telah melanggar prinsip sokongan Pakatan Pembangkang yang menyokong dan menyertai perhimpunan BERSIH 3.0 di Dataran Merdeka.

"Ya, ia (tidak dilantik semula) benar. Saya buat kenyataan tentang Bersih, bukan saya tidak setuju dengan Bersih kerana kita nak pilihan raya yang adil. Siapa yang tidak setuju dengan itu. Cuma yang saya tak setuju kalau kita melanggar undang-undang.

"Tetapi, mungkin dalam fikiran parti, saya dah buat salah besar. Jadi mereka merasakan susah saya nak dilantik semula. Kalau begitu, saya katakan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng biar saya undur diri.

Baru-baru ini, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim secara terbuka menentang penganjuran perhimpunan haram BERSIH 3.0 berdasarkan pengalaman serta pemerhatian terhadap penganjuran beberapa perhimpunan jalanan di luar negara yang kononnya aman tetapi berakhir dengan keganasan.
Categories:

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!