RADIO FREE SARAWAK HANYA PENGHASUT RAKYAT SARAWAK




Jika PRN Sarawak Ke-10 lepas, Radio Free Sarawak (RFS) menjadi duri dalam daging BN dalam menyampaikan maklumat berbentuk hasutan kepada rakyat Sarawak, kini fungsinya telah digerakkan semula bagi menghadapi PRU-13 dalam menghancurkan BN di Sarawak.

RFS yang dipancarkan menerusi gelombang pendek dan berpusat di luar negara memfokuskan kepada penduduk di kawasan luar bandar. Sebelum ini RFS yang hanya menggunakan bahasa Iban sebagai bahasa untuk menghasut dan menarik sokongan kaum Iban di kawasan pedalaman. Kini, RFS telah melangkah maju dengan menggunakan bahasa Melayu untuk menyampaikan maklumat kepada kaum Melayu yang kini dilihat semakin penting bagi Pakatan Pembangkang.


RFS bukan sahaja boleh didengari menerusi radio bahkan juga di internet. Jika di internet, pembaca bukan sahaja boleh mengakses malah boleh memuat turun isi kandungan radio. Atas sebab itu, Pengerusi PKR Sarawak telah menghadiahkan banyak radio kepada penduduk di kawasan luar bandar dan pedalaman Sarawak bagi mendengar RFS.

Pihak berkuasa tempatan tidak mempunyai kuasa untuk menyekat RFS atas sebab tertentu. Inilah yang menyebabkan RFS semakin berkuasa untuk menyiarkan segala tohmahan dan fitnah terhadap kerajaan. 
Share this article :
 

+ comments + 4 comments

April 22, 2012 at 3:36 PM

mohon tumpang berjuang di pautan blog bro
http://pecahpalakmikir.blogspot.com/

Anonymous
April 22, 2012 at 11:32 PM

Macam siaran radio komunis semasa zaman darurat dahulu je.....

Anonymous
April 27, 2012 at 10:38 AM

Hehe,nampaknya peperangan masih blum b akhir

Anonymous
November 2, 2012 at 9:10 PM

Banyak rakyat pendalaman sarawak dah tmakan hasutan,yang peliknya golongan elit bumiputra juga turut tpngaruh.. cam bodoh jer.bukannya pkr nak tlg rakyat pun,yg penting dorang nak tgk dsai jd pm bongok.. tipah tertipu loh..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger