NIK AZIZ KATA RAKYAT KELANTAN SAKIT MENTAL???



Apakah benar PAS berjaya membangunkan rakyat serta Kelantan sepanjang lebih 20 tahun memerintah? Tak cukup dengan Kelantan, Nik Aziz cakap PAS juga berjaya membangunkan rakyat Kedah, Pulau Pinang dan Selangor. Hebat betul mu ni!

Jadi, jika begitu apakah fungsi DAP dan PKR di Kedah, Pulau Pinang dan Selangor? DAP dan PKR ini seumpama biskut ‘chipsmore’. Ada atau tidak DAP dan PKR, PAS telah berjaya melaksanakan tugasnya tanpa perlu bantuan mahupun pandangan mereka.

Angkuh lagi bongkak, Nik Aziz menjelaskan PAS mengamalkan pentadbiran Islam berteraskan prinsip ubudiah iaitu keyakinan kepada Tuhan, mas'uliah (penuh tanggungjawab mengikut kehendak agama) dan itqan (melakukan yang terbaik) yang selari dengan kehendak syariat. Betul ke apo yang Nik Aziz cakapkan ni?


Nik Aziz ni makin hari makin sakit mental dia ni. Asal aje pilihan raya, macam-macam fatwa yang dikeluarkan dari mulutnya. Kononnya apa yang dia cakapkan adalah betul-betul belako.

Kelantan berjaya dengan rekod bersih, tiada amalan rasuah, berintegriti, bebas daripada riba dan subur dengan hasil anugerah tuhan. Malah berkat pentadbiran Islam, semua lapisan kaum hidup dengan aman, damai dan sejahtera berpandukan agama. Ni saja angkat bakul.

Kalau dah gitu, cakap Nik Aziz, gapo mana halnya dengan tanah-tanah yang diambil syarikat yang dilantik Kerajaan Kelantan sehingga menyebabkan Orang Asli kehilangan tanah mereka?


Apabila PAS kalah kat DUN Galas, kat Kelantan tu, Kerajaan Kelantan pimpinan PAS dengan segala kuasa yang ada menidakkan hak masyarakat Orang Asli ke atas tanah mereka yang diusahakan berpuluh-puluh tahun. Malah, PAS membenarkan syaraikat merampas tanah Orang Asli untuk diterokai. Mana hak Orang Asli dalam isu tanah di Kelantan?

Keadaan ini telah menampakkan bahawa pemimpin PAS membelakangkan ajaran Islam dan mengaburi mata rakyat Kelantan dengan slogan PAS itu Islam, Islam itu PAS. 
Share this article :
 

+ comments + 11 comments

March 3, 2011 at 11:13 AM

Salam,

Selalunya,selepas ceramah dia akan cakap,'pergi Kelantan dan lihat sendiri.'

Ini politik jika ianya telah dibungkus dengan 'dadah'(agama)dan disuapkan ke mulut rakyatnya,akan jadi mental leee.......jawabnya.

Sila baca postings terbaru saya:

http://sukusakat-hangtuah.blogspot.com/2011/03/rakyat-mesir-telah-faham-makna.html

Anonymous
November 21, 2011 at 3:21 PM

bodoh la mamat umno ni.. konon ko ni baik la..ko tgk gambar apa ko post. ko ni syaitan ke dajjal?

Anonymous
January 8, 2012 at 5:12 PM

..seseungguhnya penulis blog ini dlaknat oleh Allah...amin

Anonymous
January 13, 2012 at 6:39 PM

AMIN....40X

Anonymous
May 23, 2012 at 11:12 PM

Benar apa yang dikata

Anonymous
August 11, 2012 at 3:24 AM

sedarlah kamu, sebelum kamu tidak sedar selamanya

Anonymous
October 18, 2012 at 11:11 AM

Bagi pengkomen2 kat tas tu, bagi mereka Nicky Najis Babi lagi mulia daripada Rasulullah S.A.W. sendiri. Tok Garu Nicky Najis Babi hina nabi kita sendiri macam 'mamat kampung' pun diorang tetap mempertahankan & spin bagi nampak ucapan Tok Garu Nicky Najis Babi tu betul belako. Laknatlah korang. Korang yang sebenarnya penghancur Islam & Melayu. DAPig disembah, sesama Melayu Islam disanggah....

Anonymous
March 17, 2013 at 9:53 AM

Aku dah g ke kelantan. dekat kota bharu pun, air nya berkeladak berkarat, aku basuh baju putih trus jadi kuning warna. tuh kota baru tu, tempat len yang dekat hulu2 tu..tah ape kaler. Rekod bersih?, tiada amalan rasuah?, berintegriti?, bebas daripada riba? subur dengan hasil anugerah tuhan?. tengok tanah kena pajak dengan cina aku, xtaula kalo pakcik tak amek rasuah. tak mungkin la bagi tanah dekat cina tangan kosong. bertaubat la wahai pakcik, dunia hanya sementara, akhirat yang kekal selamanya (ayat2 diatas tiada kaitan dengan yang hidup atau telah meninggal dunia, sekiranya ada, itu hanyalah merupakan kebetulan semata2..wallahualam).

Anonymous
May 2, 2013 at 2:46 PM

bodoh punya admin...ko hinakan ulama.celaka ko

Anonymous
February 13, 2015 at 8:06 PM

Assalamualaikum, TGNA sudah kembali ke rahmatullah, Apakah perasaan saudara sekarang ni apabila memaparkan dan menceritakan ttg arwah di laman blog ini? dengan memaparkan gambar gambar yang masya Allah tak terlintas di fikiran saya dan bertapa pasti saudara atau yakin apa yang ditulis di atas ini benar? Disini saya bukan sebagai alim ulama atau ustaz nak memberi ceramah ke apa cuma sesungguhnya kerna perbezaan idealogy politik kita sanggup mengutuk atau mencaci alim ulama islam sendiri. sanggup ye? Masya Allah mmg tak terlintas lagi apabila TGNA baru sahaja kembali kerahmatullah. Yakin kah saudara bahawa saudara sudah meminta ampun dari dia ketika hayatnya? malang sekali saudara sudah terlambat. Sudah terlambat...

Allah berfirman dalam surah al-Hujurat, ayat 6 yang bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidiki dulu (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, kerana kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan”.

Penyebar fitnah akan diberi malu oleh Allah apabila dibangkitkan pada akhirat kelak. Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang menyebarkan kata-kata yang memalukan seorang Muslim dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat”. – (Hadis riwayat Ibn Abid Dunya dari Abu Zar).

Dosa fitnah juga menghalang kita masuk syurga. Rasulullah bersabda: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah”. – (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

Bawa beringat saudara, politik ini semua hanya duniawi. Ye berbeza idealogy itu biasa bagi seseorang yang punya otak untuk berfikir tetapi saudara ingatlah segala tingkah laku kita ini di lihat oleh ALLAH SWT. dan segala amalan baik buruk ini di catit... cukup cukup lah ingat yang maha esa.. takut tak sempat sahaja dan selaga yang ditulis ini semua tersebar selagi di laman internet. Masya Allah tak dapat digambarkan..

Anonymous
February 14, 2015 at 12:29 PM

Please delete this blog

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Wira Kenyalang™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger